Eetikapõhimõtted

Eesmärk

Ettevõtte poolt kehtestatud eetikapõhimõtted on koostatud eesmärgiga toetada töötajaid igapäevatöös,  aidates neil teha õigeid valikuid keerulistes ja pingelistes olukordades ning edendada vastutustundlikku käitumist enam, kui seadustega ette nähtud.

Kõigi meie teenuste osutamisel lähtuvad töötajad asutuse väärtustest, Eesti Vabariigis kehtivatest seadustest ja õigusaktidest, rahvusvahelise inimõiguste deklaratsiooni põhimõtetest ning käesolevast dokumendist.

Põhimõtted

  • Töötajad mõistavad oma vastutust inimeste ees, kellega nad töötavad, samuti oma kolleegide, tööandjate, erialaühenduste, kohalike, riiklike ja rahvusvaheliste seaduste ning konventsioonide ees.
  • Töötajad on valmis tegema läbipaistvalt põhjendatud otsuseid.
  • Töötajad taotlevad kõigi võrdset kohtlemist ning õigust teha iseseisvaid valikuid.
  • Klientide ja kaastöötajatega suhtlemisel on töötajad lugupidavad, kaastundlikud ning alati olemas inimeste jaoks, kellega koos või kelle heaks nad töötavad.
  • Kõiki inimesi koheldakse nii, nagu nad ise soovivad, ja nagu soovime, et meid koheldaks.
  • Töötajad väljendavad austust iga inimese loomupärase väärikuse ja väärtuslikkuse suhtes oma hoiakutes, sõnades ja tegudes. Nad austavad inimesi, kuid on valmis väärikalt vaidlustama nende uskumusi ja tegusid, mis alandavad või märgistavad teisi inimesi.
  • Töötajad tunnustavad riigi võtmerolli inimõiguste kaitsmisel, edendamisel ja elluviimisel.
  • Töötajad väärtustavad inimeste elukvaliteeti, õigust heaolule ja väärkale kohtlemisele ning loovad tingimusi selle parandamiseks.
  • Töötajad edendavad sotsiaalset õiglust nii ühiskonnas tervikuna kui ka inimeste jaoks, kelle heaks nad töötavad.
  • Töötajad austavad inimeste õigust konfidentsiaalsusele ja privaatsusele ning töötavad vastavalt sellele. Nad on teadlikud, et konfidentsiaalsust ja privaatsust võib rikkuda kui isik ise või teised on ohus.
  • Töötajad on teadlikud, et digitehnoloogia ja sotsiaalmeedia kasutamine võib ohustada osalejate konfidentsiaalsust ja privaatsust; seetõttu rakendavad nad ettevaatusabinõusid, et seda vältida. Konfidentsiaalsuse ja privaatsuse piirangute selgitamiseks on vaja inimese teadlikku nõusolekut.
  • Töötajad ei postita sotsiaalmeedias pilte inimestest, kellega nad töötavad, ilma nende enda või eestkostjate nõusolekuta.
  • Töötajad püüdlevad oma töös oskusliku tegutsemise ja professionaalsuse poole, et saavutada parimaid tulemusi, ning jagavad oma teadmisi kolleegidega.
  • Töötajal on vajalik kvalifikatsioon ning nad arendavad ja säilitavad tööks vajalikke oskusi ja pädevusi. 
  • Töötajad ja tööandjad on teadlikud vajadusest hoolitseda iseenda eest spetsialistina kui inimesena, et vältida läbipõlemist ning parandada töösuhteid ja tulemusi. 
  • Töötajad peavad tegutsema ausalt ning mitte ära kasutama oma võimupositsiooni ja usaldussuhet inimestega, kellega nad tegelevad.
  • Töötajad hoiavad lahus töö- ja eraelu ega väärkasuta oma positsiooni, et saada materiaalseid hüvesid või muud kasu.
  • Töötajad on lojaalsed oma tööandjale ega ohusta oma eraelu tegudega tööandja mainet.
  • Töötajad järgivad nii kirjalikke lepinguid kui suulisi kokkuleppeid.
  • Töötajad ei kahjusta oma sõnade ega tegudega klientide ning koostööpartnerite huve ning järgivad tööandja poolt kehtestatud konfidentsiaalsusnõudeid.
  • Töötajad on hoolivad ja säästlikud neile usaldatud vara ja ressursside suhtes.
  • Töötajad teavitavad inimesi nende õigustest ja toetavad nende pingutusi õiguste kasutamisel.
  • Töötajad austavad etnilist ja kultuurilist mitmekesisust.

Eetikapõhimõtteid vaadatakse üle ja muudetakse vajadusel üks kord aastas. Eetikapõhimõtete järgimist hinnatakse iga-aastastel arenguvestlustel töötajatega.